Inhousing Onderzoek 2020: inhousing op korte termijn
Social- en searchmarketing vormen de belangrijkste activiteiten die op korte termijn in-house zullen worden
uitgevoerd. Van de partijen die CRM en e-mailmarketing nog niet intern uitvoeren maakt een groot deel op korte termijn die overstap.
27% van de ondervraagden geeft aan op korte termijn geen (additionele) digitale activiteiten in-house te brengen.
Admanager voerde in mei en juni 2020 een onderzoek uit naar in-housing en ondervroeg daarbij ruim 70 Nederlandse marketeers aan adverteerderszijde.
We onderzochten meerdere facetten van in-housing, zoals:
• de relatie met externe bureaus;
• obstakels in het inhousing proces;
• verantwoordelijkheid binnen de organisatie;
• korte termijn plannen qua digitale marketingactiviteiten.
Het onderzoek biedt inzicht in wat adverteerders als voordelen èn barrieres beschouwen bij zowel de beslissing als de procesgang van het in-house brengen van de digitale marketing operatie.