Digital marketing in-housing bureau Admanager van start
Deze week is het nieuwe digital media in-housing bureau Admanager van start gegaan. Admanager helpt adverteerders bij de transitie naar het zelf uitvoeren van programmatic advertising en data-driven online campagnes. Al langere tijd is er een trend gaande, waarbij adverteerders ervoor kiezen om digitale media-activiteiten zelf uit te voeren in plaats van deze te outsourcen naar externe adviesbureaus. Oprichter Steven Pieneman: “Wij willen van elke adverteerder weer een Admanager maken.”
Admanager is opgericht door digital media veteraan Steven Pieneman. Specifiek begeleidt Admanager adverteerders bij de implementatie van programmatic advertising platforms, data platforms en de integratie van customer profile databases binnen de bestaande digitale mediastrategie.
Oprichter Steven Pieneman: “De marketingdirecteur van nu wil volledige controle over planning, budget en media. Dit werd duidelijk bevestigd door het recente CMO onderzoek van Deloitte. Bovenal willen adverteerders duidelijk inzicht en controle over hun first party data, mede ingegeven door de GDPR-wetgeving”.
Klant-bureau relaties zijn volop in beweging blijkt uit De Grote Marketing Enquete (Adformatie). Volgens het onderzoek worden vooral mediabureaus minder ingeschakeld door adverteerders (afname van 9%). “Digital media en marketing verschuiven vanuit externe bureaus weer terug richting de adverteerder. Dit is een positieve ontwikkeling, waaraan we allemaal een steentje kunnen bijdragen en de handen in elkaar moeten slaan zodat we de media- en marketingindustrie naar een volgend hoofdstuk gaan leiden, ” aldus Steven Pieneman
“Ons doel is om binnen een zo kort mogelijke tijd onze klanten volledig ownership en controle te geven over hun digitale media en daarbij horende resultaten. Ons grote voordeel is dat we direct kunnen opschalen naar een volledig team van campagne en implementatie specialisten”, vult Pieneman aan.
Pieneman: “Wij zien dat een succesvolle implementatie alleen werkt met zowel educatie van personeel als recruitment van de juiste specialisten. Maatwerk trainingen, werving en detachering zullen dan ook van groot belang zijn bij het implementatieproces wat we met de klant opzetten.”
Voor werving en detachering werkt Admanager samen met gerenommeerd werving- en detacheringbureau Leaped.