Emerce: ‘Marketeers niet klaar voor volgende digitale stap’

 In Admanager nieuws

Slechts een op de vijf marketingteams hebben alle cruciale digitale expertises in huis. De rest huurt dat in, al wil een aanzienlijk deel die vaardigheden liever insourcen. De grootste drempel: gebrek aan mensen en kennis binnenshuis.

Dat blijkt uit een onderzoek onder zeventig seniore marketeers bij adverteerders door het bedrijf Admanager. Dat bedrijf helpt bedrijven met de transitie naar het zelf uitvoeren van programmatic advertising en data-driven online campagnes. Oprichter Steven Pieneman geeft met het onderzoek een blik op de stand van zaken.

Lees verder

 

Admanager voerde in mei en juni 2020 een onderzoek uit naar in-housing en ondervroeg daarbij ruim 70 Nederlandse marketeers aan adverteerderszijde.

We onderzochten meerdere facetten van in-housing, zoals:
• de relatie met externe bureaus;
• obstakels in het inhousing proces;
• verantwoordelijkheid binnen de organisatie;
• korte termijn plannen qua digitale marketingactiviteiten.

Het onderzoek biedt inzicht in wat adverteerders als voordelen èn barrieres beschouwen bij zowel de beslissing als de procesgang van het in-house brengen van de digitale marketing operatie.

Vraag nu het In-housing Onderzoek 2020 aan!

Recent Posts

Start typing and press Enter to search