In-housing Onderzoek 2020: de voordelen van een in-house digitale marketing operatie
Om een marketingorganisatie te transformeren zijn de juiste technologische platformen onmisbaar. 38% geeft aan niet te
beschikken over de benodigde tools en daarnaast ook over onvoldoende budget te beschikken. Wederom wordt programmatic advertising als een belangrijk onderdeel van mogelijke in-housingactiviteiten beschouwd. Als rode draad
valt te zien dat het ontbreken van kennis c.q. talent binnen de eigen gelederen de grootse barrière is.
Admanager voerde in mei en juni 2020 een onderzoek uit naar in-housing en ondervroeg daarbij ruim 70 Nederlandse marketeers aan adverteerderszijde.
We onderzochten meerdere facetten van in-housing, zoals:
• de relatie met externe bureaus;
• obstakels in het inhousing proces;
• verantwoordelijkheid binnen de organisatie;
• korte termijn plannen qua digitale marketingactiviteiten.
Het onderzoek biedt inzicht in wat adverteerders als voordelen èn barrieres beschouwen bij zowel de beslissing als de procesgang van het in-house brengen van de digitale marketing operatie.
Vraag nu het In-housing Onderzoek 2020 aan!