In-housing Onderzoek 2020: uitdagingen in het werken met externe bureaus

 In Onderzoek

Account reviews en pitches zijn aan de orde van de dag en vormen een bijna natuurlijke cyclus in de media en bureauwereld. In samenwerkingen waar tarieven en fee’s al jaren onder druk staan, wordt nu pijnlijk duidelijk dat lagere opbrengsten bij bureaus ook simpelweg minder aandacht voor de klant betekent.

61% Kosten
51% Gebrek aan kennis over merk, product of service

 

 

Admanager voerde in mei en juni 2020 een onderzoek uit naar in-housing en ondervroeg daarbij ruim 70 Nederlandse marketeers aan adverteerderszijde.

We onderzochten meerdere facetten van in-housing, zoals:
• de relatie met externe bureaus;
• obstakels in het inhousing proces;
• verantwoordelijkheid binnen de organisatie;
• korte termijn plannen qua digitale marketingactiviteiten.

Het onderzoek biedt inzicht in wat adverteerders als voordelen èn barrieres beschouwen bij zowel de beslissing als de procesgang van het in-house brengen van de digitale marketing operatie.

Vraag nu het In-housing Onderzoek 2020 aan!

Recent Posts

Start typing and press Enter to search