Adformatie: Vinden van talent belangrijkste knelpunt bij in-housing digital marketing

 In Admanager nieuws

Een zesde van de Nederlandse adverteerders voert zijn digitale marketingactiviteiten uit met behulp van een eigen digital team. Een derde heeft geen digital marketingteam en werkt samen met specialistische digitale bureaus, terwijl de rest (50 procent) vanuit een hybride model werkt, waarbij af en toe gebruik wordt gemaakt van specialistische bureaus.

Dat blijkt althans uit het ‘In-housing Onderzoek 2020‘ van Admanager dat ruim 70 Nederlandse senior marketeers vroeg naar hun huidige marketing-setup.

Lees verder

 

Admanager voerde in mei en juni 2020 een onderzoek uit naar in-housing en ondervroeg daarbij ruim 70 Nederlandse marketeers aan adverteerderszijde.

We onderzochten meerdere facetten van in-housing, zoals:
• de relatie met externe bureaus;
• obstakels in het inhousing proces;
• verantwoordelijkheid binnen de organisatie;
• korte termijn plannen qua digitale marketingactiviteiten.

Het onderzoek biedt inzicht in wat adverteerders als voordelen èn barrieres beschouwen bij zowel de beslissing als de procesgang van het in-house brengen van de digitale marketing operatie.

Vraag nu het In-housing Onderzoek 2020 aan!

Recent Posts

Start typing and press Enter to search

emerce admanager nieuwsbericht